Régebben szerettem, mára megutáltam. Nemrég újat vettünk, tizenhét év után először. Szép, plazma. De szerintem ki kéne cserélni, mert ahogy az egyszeri nénike mondta a karikatúrában: ebbül ügön-ügön unalmas műsorok gyünnek! Vegyük csak sorra a mindenki által ismert kereskedelmi csatornákat: reggel valami 70 IQ-soknak szánt bevezetőműsorral kezdenek (a legaljánál előtte televíziós vásárlást tekinthet meg a nagyigényű néző), utána betelefonálós cucc gagyibbnál gagyibb kérdésekkel, majd sorozatok szigorúan tizenketteskarikával, mert minden ötvenedik részben kap valaki egy puszit, majd a déli híradó, aztán még szánalmasabb sorozatok, főleg Dél-Amerikából, mert a népnek ez kell: ami a saját, unalmas kis életéből kimaradt, azt bepótolhatja virtuálisan, hogy a legtöbb magyar asszony, miután férje hazatért a munkából vagy kocsmából, olyan kérdésekkel zaklassa őt, hogy "Te Józsi, te miért nem hozol nekem soha virágot? Miért nem bókolsz nekem?" A férj erre legyint, vagy ráförmed csóri nejére, hogy állítsa le magát. Szerencsére úgy nőttem föl, hogy a mi családunkból ez kimaradt. Szóval a családi vígjáték, romantikus, latin-amerikai szappanoperák után jönnek a híradók, időjárás-jelentések, sporthírek, majd a magukat közszolgálati magazinoknak nevező műsorok, amik fő témája az, hogy melyik ribanc vetkőzött le legutóbb. Egyszer láttam egy riportot eggyel, aki azt nyilatkozta, hogy mivel fogadott a barátnőjével, el kell utazniuk Dominikára egy hétre, ami fél millió forintba kerül. A csaj valódi foglalkozása pincér (kivételesen tényleg az, asszem egy étteremben), és (kapaszkodjatok meg!) azt mondta, hoigy ő egy egész hónapot is képes dolgozni fél millió forintért! Na mondom hogy baszd meg... ha olyan nagy lenne itthon a jólét, hogy egy suttyó pincér havi bére fél milla lenne! Máris átképeztetném magam! Ezt követi az emberek százezrei által csorgó nyállal bambult Barátok közt, esetleg/utána valami más, külhoni teleregény. Hol van már a Dallas vagy a Szomszédok... most nagy divatjukat élik a főzőműsorok, ahonnan emberfeletti teljesítmény lenne a bunkó kommentátorokat kihagyni. Ezek után néhol valami középkategóriás akciófilmet vagy erotikával túlfűtött szart vetítenek, majd ismétlések, himnusz, és adás vége. Másnap kezdődik az egész elölről. És úgy látszik, a magyar népnek ez kell. Persze az összes műsort szigorúan megspékelik reklámokkal, minden csatornán (tisztelet a kivételnek, lásd m1). Még nem ejtettem szót a tematikus csatornákról: zenetévék, rajzfilmek, ismeretterjesztő, stb. Itt még némelyiken találni érdekes néznivalót, de az is ritka. Én a magam részéről néha a Viasat History-t nézem, esetleg a Spektrumot, ha van valami, ami leköt. Ebéd közben Comedy Central, ahol Simpson családot vagy Az én kis családomat bambulom. Számomra ennyi a tévé, napi maximum egy óra. Amikor kicsi voltam, meg voltam veszve a reklámokért, nem tudom hogy miért... azt hiszem, akkoriban érdekesebbek voltak, vagy legalábbis jobbak... és öt reklámból négy nem arról szólt, hogy vegyél fel hitelt, mert alacsony a törlesztőrészlet. Ja, aztán amikor még egy alsós vonalas füzet megvásárlásáért is a nem mondom melyik bank gyorskölcsönéhez folyamodsz (mert végre találtál egy helyet, ahol olcsón megszerezheted a tanszereket), és vidámat tolod a bevásárlókocsit a Tesco-ban, eszedbe sem jut, hogy a baziolcsó ötven forintos füzet igazából saccperkábé kétszáz forintodba fog kerülni, mert a hitelt törleszteni kell, és ott van a kamat, a THM 243,3% és még sorolhatnám. Nem is szólva az idegesítő reklámokról (apa, Buksi kiszökött! és társai). Amikor ezt a megfázás elleni szart nézem, mindig eszembe jut, hogy reagálna egy ilyen felkiáltásra drága apukám: megvakarná a hasát, és a legnagyobb nyugalommal kijelentené, hogy kutya az, nem hülye, visszatalál. A másik favorit a Robitussin, vagy hogy a frászba kell írni. Azt a kislányt szervenként eladnám, annyira idegesítő a feje és a hangja (meg a stupidsága). Az előkelő harmadik helyet foglalják el a tamponreklámok: előttük nem is tudtam, hogy az emberi vér kék színű. Nekem piros, és szerintem a többi embernek is. A slussz poén az, hogy (gusztustalan rész jön) az ilyen reklámokban minden nő egyszerre mensturál, és hogy ilyenkor fejjel lefelé lógaszkodva kell aludni (hány országban kínoztak így a történelem során embereket...), vagy ugrálókötelezni, esetleg nyolcvanszor visszamászni a retyóra, hogy ki tudd cserélni. Nem azért, de ha tampont kell cserélni, úgy értem tényleg ideje, akkor az nem egy nagy wasistdas. Tele van a doboz ilyen és ehhez hasonló idióta hirdetésekkel. A kitalálóik azt hiszik, hogy mennyire frappáns és divatos dolgot találtak ki. Egy szart! Az egyik mobilhálózat reklámjában láttam még anno, hogy szüreteléskor a lányok mezítláb taposták a szőlőt (ki a picsa ér rá ilyenekre?! mi valahogy mindig présgéppel nyomjuk, illetve a férfiak, a nők addig mást csinálnak, szüretkor van elég meló), de kikenve-kifenve, a legújabb divat szerint öltözve. Sok pesti barom, mit sejtenek azok az ilyen munkákról...! A tévé a legnagyobb népbutító eszköz az emberiség kezében, bár lassan szerintem az internet átveszi a helyét, ha még ez esetleg nem történt meg. És most jönnek a körkérdések: szerintetek mik a legidegesítőbb műsorok és reklámok? Vagy mik a legjobbak? Egy kis pozitívum a végére: a legjobb reklám szerintem a Soproni. Egy gondom van vele: amikor a srác mondja, hogy "mindenki érti, mire gondolok, amikor azt mondom: anyám tyúkja", akkor miért kakast mutatnak? Ezt valahogy nem értem. De majd figyeljétek meg, tényleg kakas! :D Szóval várom a hozzászólásokat!
Amúgy a hétvége jó volt, Gáborral minden oké. Tényleg kezd táltosodni. Szeretem.