HTML

PatkányBlog

Friss topikok

  • Patkány: Face-en megírom :) (2014.02.24. 19:53)
  • Patkány: Köszi, neked is így utólag :) (2014.02.11. 06:47) Attakúvahéttentégit :D
  • Patkány: Áh, csak pillanatnyi zavar... mint amikor megállsz egy picit megcsodálni valamit és már mész is to... (2014.01.29. 23:55)
  • Patkány: Jövő héten már nem vizsgázom :) (2014.01.29. 23:54) Áramlat
  • Patkány: Próbálom még menteni a menthetőt. Talán tényleg csak egy mély, egy bazira mély hullámvölgyben... (2013.10.21. 09:21) Sweet home.

Címkék

Ádám (5) ajándék (1) albérlet (3) állati tények és talányok (1) állatok (1) álmos (1) álom (34) alteregó (1) alterego fesztivál (1) angol (1) antiface (1) anyaság (1) árulás (2) a férfi titka (1) a szolgálólány meséje (1) ballagás (2) barátság (22) Barbie (1) bátaszéki gimi (1) beteg (3) bicikli (1) blog (1) blogszülinap (2) boldogság (109) Bonyhád (1) bonyhád (1) BOSSZÚ (5) bsb (1) búcsú (1) budapest (4) buli (35) buzik (2) Carlos (11) céges (1) cigány (1) cigi (3) család (38) Cukkerbogyó (1) cukrászda (1) D. (12) dél-korea (1) diploma (2) divat (1) düh (1) Edda (1) egriszakmunkásversen (1) egyetem (37) Élet (1) életkor (1) első hó (1) emberek (1) emo (1) én (9) Érd (3) érettségi (22) erőszak (1) esküvő (1) Észak-Korea (1) ex (1) facebook (1) fail (2) fáradt (1) Faun labirintusa (1) felvételi (2) fesztivál (2) film (5) filozófia (1) följelentés (1) fotóm (1) függőség (1) fun (4) Gábor (1) gólyabál (1) gólyatábor (2) gondolat (1) gothart (1) gothart.hu (3) gyakorlat (1) gyerek (1) gyűlölet (2) háború (1) halál (2) harag (4) házasság (1) hazugság (1) hiszti (2) hit (2) horoszkóp (1) horvátország (2) ideges (1) igazságtlanság (1) internet (1) IQ teszt (1) írás (1) Írások (1) iskola (2) Isten (1) iwiw (4) járvány (1) játék (1) jogsi (1) jókedv (1) jövő (8) K-Pax (1) kaja (1) kapcsolat (3) karácsony (3) kárpátia (1) kávé (1) kenderesitamás (1) kép (4) kérdés (3) kiégett (1) kocsma (1) kollégák (4) kolléga úr (2) kollégium (29) költözés (4) koncert (32) könyv (3) korea (1) koronavírus (1) kresz (1) labor (3) lakás (1) Lenin (1) leszbikus (1) leszokás (2) lol (1) lolácska (7) magány (5) Magyarország (3) melankólia (125) melegfölvonulás (2) morog (1) msn (2) múlt (4) munka (24) Murphy (1) myvip (1) napiszar (3) névtelen tábornok (98) novella (1) nyár (4) nyaralás (2) nyárnyitó (3) oldboy (1) olvasás (1) ősz (2) őszinteség (1) otthon (3) óvoda (1) párkapcsolat (3) pasik (5) pest (2) picsa (1) Pittbull (2) politika (1) Pollen (9) pollen rockfesztivál (3) promi (1) pujárópörkölt (1) punk (2) puruttya (1) raj (1) rammstein (1) Ramone (4) randevú (1) régen (1) régi promisok (3) reklám (2) Rémarcú (3) remény (14) részegség (2) Rózsaszín Pitbull (1) rózsaszín pittbull (2) sakk (2) Sötétvölgy (1) suli (1) szabadság (2) szakítás (7) szanalmas (1) Szekszárd (6) szekszárdi keri (29) szentkoronaradio.hu (1) szeptember (1) szerelem (243) szerenád (1) szeretet (2) szex (2) szexuális zaklatás (1) szilveszter (7) szőke (1) szoptatás (1) születésnap (1) szülinap (4) szülők (3) szüreti (4) társkeresés (3) társkereső (1) tavasz (1) tél (1) természet (1) terv (1) tervek (1) Tesco (1) Tesócim (4) tesóm (5) teszt (2) tetoválás (1) tisztelet (1) titok (1) továbbtanulás (19) tv (2) udvarlás (1) újrakezdés (1) új srác (7) Ünnepek (2) úszó (1) úszóbajnok (1) utazás (1) vád (1) vágyak (1) válás (1) vallás (2) változás (1) vásárlás (2) vélemény (1) vers (4) vicc (1) videó (11) vihar (1) világvége (1) youtube (1) zaklatás (1) zene (11) zmne (2) zöldszemű (11) zoli (170) Zug (1) Címkefelhő

Írás erről, arról, halálbüntetésről

Patkááány 2009.02.23. 21:36

Igen, megadtam az utolsó utáni legutolsón túli legeslegutolsó esélyt. Köszönöm mindenkinek a jótanácsokat és az együttérzést, tényleg jólesik. :) Suliba ma csak három órára mentem be, igen, azért, mert egy lusta dög vagyok. Mikor mégis beestem, közölték a drága osztálytársaim, hogy 3/4 lett az irodalomdolgozatom, nekem meg égnek állt a hajam, jobban, mint szokott. Próbáltak nyugtatni, hogy ez lett a legjobb az egész csapatban, de hát letojom, nem az ő eredményeikkel fogok érettségizni, sem pedig felvételizni. A dolgozat témája Bocaccio Dekameronjából a Sólyom feláldozása c. novella volt, gondolom ismeritek. Leírtam, hogy miről szól a novella, mi a mondanivalója, leírtam B. tömör életrajzát, leírtam magát a Dekameront hogy mi hogy merre hány méter, utána még írtam a novelláról*, mint olyanról, szóval fingom nincs, hogy mi a hóttak faszáért nem kaptam rá legalább négyest. Félévkor ötös voltam irodalomból (melldöngetés, önmagam vállának veregetése), erre most beletojt a pók az egészbe. Na mindegy, majd kijavítom. Nézegettem ma az egyetemek felvételi ponthatárait, megint elkapott az idegbaj... szaros Georgikonra legalább 90%-os érecccségit kéne írnom, hogy fölvegyenek, de nem baj, megoldom, megoldom, megoldom... ma viszont eszembe jutott még egy, talán érdekes téma: ti visszahoznátok a halálbüntetést? Ha igen, miért? És milyen módszerrel büntetnétek? Úgy értem, hagyományos (kötél, méreg, golyó), vagy "szemet szemért" elv alapján? Ha nem, miért nem? Ami engem illet, én igen, újra bevezetném. Emberölést már egy után halállal büntetnék (kivétel persze az önvédelem, vagy ha olyan miatt követte el az illető, mint például hogy a gyerekét akarták megölni, vagy ilyesmi), állatkínzást kettő vagy három eset után (szeretem az állatkákat), és igen, ugyanazzal a módszerrel, ahogy a bűnös ölte meg a másikat, ugyanígy az állatkínzók esetében is. De egyébként ugyanúgy kéne mindenkit megbüntetni, amilyen bűnt ő elkövetett, akármi is volt az. Ez talán kissé barbár módszernek tűnik, de évszázadokig bevált. Ha ez megint bejönne, tutira nem lenne több pedofilbotrány, nemi erőszak, és biztosan csökkenne a rablások és gyilkosságok száma is. Az ember alapvetően egy hülye lény, csak azért élünk (véleményem szerint) viszonylag normális keretek között, mert ezt szoktuk meg. Ha például húsz embert eleresztenénk egy végtelen nagy dzsungelben, tuti, hogy egy idő után egymást gyilkolásznák le, és a végén a maradék élete is rettegés lenne, mert nem tudunk együttműködni, talán csak addig amíg a törvény keze elér, de az is ritka. Olvassátok el A legyek urát (William Golding) az kb. erről szól, elég erős és igaz társadalomkritika. Nekem kicsit unalmas volt, de a mondanivalójában sok igazság van. Semmivel sem vagyunk jobbak az állatoknál. Ezért akarom elolvasni majd az Állatfarmot is (George Orwell, ha jól emlékszem), de ha valakinek van még valami jó könyvtippje, akkor szóljon, mert mostanában a boszorkányokon és a krimiken kívül nem sokmindenhez volt szerencsém. Nem mintha nem olvasnék szívesen a boszorkányokról. Szóval várom a hozzászólásokat a halálbüntetésről és a könyvekről!

 

*Novelláról jut eszembe: A varázsló című írásomat átkereszteltem (ezentúl Tavi tündér), mert nem olyan irányba kanyarodott, ahogy eredetileg terveztem. Ha gondoljátok, majd fölrakom ide. Regénynek rövid, novellának kicsit talán hosszú. Amennyiben megfelelő mennyiségű (5000 darab) érdeklődő fogja kérni, itt először lesz látható és olvasható.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://patkaaany.blog.hu/api/trackback/id/tr66149510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miss-katie 2009.02.23. 21:59:22

a Sólyom feláldozása? hát igen, nekünk is kellett róla írni. MÉG nem jegyre, szerencsére.

Fred 2009.02.24. 00:02:08

Én visszahoznám a halálbüntetést. Már csak azért is, mert a cigánybűnözés is megcsappanna.

deTo 2009.02.24. 08:05:43

Az is igaz. Szóba jött suliban is Emese barátnémmal, hogy talán akkor nem lenne több Olaszliszka, meg sportolókéselés sem.

VámpírAngyal 2009.02.24. 12:21:13

Sztem a halál nem megoldás, a szemet-szemért elv baromság, sőt a halállal nem büntetsz(főleg mivel sztem nincs is olyan h halál), ha már vki elkövetett egy gyilkosságot, azzal úgysem váltja ki, hogy meghal, igazándiból semmivel sem tudja kiváltani egy ember életét, de a halálával nem mennénk semmire, én akkor már a gyilkosság szintjéhez mérten (mennyire brutális, kegyetlen, hány áldozat, előre megfontolt...stb.) kirónék az illetőnek 10,20,30 év börtönt, amit nem ücsörgéssel töltene le, hanem kemény ingyenmunkával, amiért nem kapna pénzt(mint most), és szigorítanám az életszínvonalat a börtönben, m túl nagy a kényelmük! A halállal már csak azért sem büntetnék, mert oks tartsatok naivnak, de én mindenkiben megpróbálom meglátni a jót, és sztem mindenkinek érdemes adni egy esélyt! Egyébként a legyek ura tényleg faszán bemutatja, h mi emberek milyen szánalmasak vagyunk, de ha vki látta a fűrész 2-öt abban is lehet ugyanezt látni! Jahm és Deto ne rakd ide ki a novellád, m akkor már nem viheted egy kiadóhoz sem és akkor nem leszel k..va gazdag!:P

About a girl 2009.02.24. 14:05:29

Én kíváncsi lennék a novelládra :) A legyek urát tavaly olvastam, nem semmi egy könyv, teljesen igaz. Az Állatfarm is tervbe van véve. Sztem azért lenne jó, ha lenne halálbüntetés, mert talán ez megfékezné őket. Jobban, mint 20 év börtön, még akkor is, ha rosszabbak lennének a körülmények. Az életüket féltik.

deTo 2009.02.24. 15:35:39

Gyuri: és ha az a valaki egy számodra igen fontos személyt ölne meg? Vagy ha már nem halál, mert legyünk engedékenyek, akkor az életfogytig tartó börtön tényleg tartson az illető élete végéig, ne legyen semmiféle jogi kiskapu, fellebbezés meg hábiszti enyhítő körülmény, lásd jó magaviselet. A kényszermunkáról is igazad lehet. A novellámból aligha gazdagodnék meg... :D Miért ne vihetném utána kiadóhoz?

nyuszu 2009.02.24. 15:43:17

hm. sztem a halálbüntetés jó. angolon pont ez volt a téma. ha pl anyámat apámat mamámat legjobb barátom pasimat megölné vki akkor tuti nem nyugodnék abba bele h egy börtönbe tengeti mindennapjait, mert amilyen a magyar törvényhozás életfogytiglant nem kapna, vmilyen jogi kiskapu segítségével amit Deto is mondott biztos h kijutna...és milyen lenne az már jelen esetben nekem? tutkó ha meglátnám vhol nekimennék és utána ülhetnék én vagy 20 évet... nekem személy szerint lelki megnyugvés lenne végignézni ahogy beadják neki azt a bizonyos injekciót. de lehet csak én vagyok ennyire brutálisan bosszúszomjas:D

deTo 2009.02.24. 16:27:47

Megnyugtatlak, hogy nem... :D

2009.02.24. 17:53:22

Na, a cigánybűnözéses dologgal kapcsolatban az érem másik oldala: http://www.nol.hu/lap/mo/lap-20090224-20090224_2-5 olvassátok csak el. Ma reggel láttam az újságban, a szívem szakadt meg... A halálűntetést érdemlők alól ne felejtsük ki a pedofilokat. De őket előbb valahogy meg kell kínozni és csak aztán megölni.... (upsz, túlzottan belelendültem.. hagyom...)

todella kaunis 2009.02.24. 18:11:44

Háttőőő... én min 4000nek számitok:D És a magyartanárokkal mindig gond van...

deTo 2009.02.24. 19:41:18

Zí, én is így gondolom. Lí, máskülönben nem lennének magyartanárok... :)

todella kaunis 2009.02.24. 22:09:31

:D

Thanatos 2009.02.25. 00:11:18

Ami a börtönökben van, az wellness. Egész álló nap gyúrnak, tv-znek meg minden. Kéne az a halálbüntetés, de nagyon. A kényszermunka is. A nagy liberális Amerikában a rabok követ törnek meg szemetet szednek a sivatagban látástól-mikulásig. Ha nálunk is ez lenne, akkor nem lenne az h a gyilkos röhög, miközben a kiviszik a bíróságról, ugyanis volt ilyen. Amúgy érdekes az a libsi felfogás h egy nőnek joga van megöletnie a még meg sem született gyerekét, csak mert akadályozza a karrierjét, de egy többszörös gyilkost életben kell hagyni, csak mert hiányozna az anyukájának. Zí. Az az eset könnyen lehet h abból indult ki, hogy a tag nem tudott fizetni az uzsorásnak. A tökéletes bűntény h kinyírsz vkit, aztán rákened a "rásszístá mágyárokrá".

deTo 2009.02.25. 20:08:31

Tudod, én is abortuszpárti vagyok... ismerek is olyat, akinek majdnem derékba törte az életét, hogy a volt nője megszülte a gyereket. Szerencsére protekcióval sikerült örökbe adniuk. El van szabva nagyon a magyar igazságügy. Gondolkodtam rajta, hogy börtönbe megyek én is, mert állítólag könnyebb onnan bejutni az egyetemre.
süti beállítások módosítása