HTML

PatkányBlog

Friss topikok

  • Patkány: Face-en megírom :) (2014.02.24. 19:53)
  • Patkány: Köszi, neked is így utólag :) (2014.02.11. 06:47) Attakúvahéttentégit :D
  • Patkány: Áh, csak pillanatnyi zavar... mint amikor megállsz egy picit megcsodálni valamit és már mész is to... (2014.01.29. 23:55)
  • Patkány: Jövő héten már nem vizsgázom :) (2014.01.29. 23:54) Áramlat
  • Patkány: Próbálom még menteni a menthetőt. Talán tényleg csak egy mély, egy bazira mély hullámvölgyben... (2013.10.21. 09:21) Sweet home.

Címkék

Ádám (5) ajándék (1) albérlet (3) állati tények és talányok (1) állatok (1) álmos (1) álom (34) alteregó (1) alterego fesztivál (1) angol (1) antiface (1) anyaság (1) árulás (2) a férfi titka (1) a szolgálólány meséje (1) ballagás (2) barátság (22) Barbie (1) bátaszéki gimi (1) beteg (3) bicikli (1) blog (1) blogszülinap (2) boldogság (109) Bonyhád (1) bonyhád (1) BOSSZÚ (5) bsb (1) búcsú (1) budapest (4) buli (35) buzik (2) Carlos (11) céges (1) cigány (1) cigi (3) család (38) Cukkerbogyó (1) cukrászda (1) D. (12) dél-korea (1) diploma (2) divat (1) düh (1) Edda (1) egriszakmunkásversen (1) egyetem (37) Élet (1) életkor (1) első hó (1) emberek (1) emo (1) én (9) Érd (3) érettségi (22) erőszak (1) esküvő (1) Észak-Korea (1) ex (1) facebook (1) fail (2) fáradt (1) Faun labirintusa (1) felvételi (2) fesztivál (2) film (5) filozófia (1) följelentés (1) fotóm (1) függőség (1) fun (4) Gábor (1) gólyabál (1) gólyatábor (2) gondolat (1) gothart (1) gothart.hu (3) gyakorlat (1) gyerek (1) gyűlölet (2) háború (1) halál (2) harag (4) házasság (1) hazugság (1) hiszti (2) hit (2) horoszkóp (1) horvátország (2) ideges (1) igazságtlanság (1) internet (1) IQ teszt (1) írás (1) Írások (1) iskola (2) Isten (1) iwiw (4) járvány (1) játék (1) jogsi (1) jókedv (1) jövő (8) K-Pax (1) kaja (1) kapcsolat (3) karácsony (3) kárpátia (1) kávé (1) kenderesitamás (1) kép (4) kérdés (3) kiégett (1) kocsma (1) kollégák (4) kolléga úr (2) kollégium (29) költözés (4) koncert (32) könyv (3) korea (1) koronavírus (1) kresz (1) labor (3) lakás (1) Lenin (1) leszbikus (1) leszokás (2) lol (1) lolácska (7) magány (5) Magyarország (3) melankólia (125) melegfölvonulás (2) morog (1) msn (2) múlt (4) munka (24) Murphy (1) myvip (1) napiszar (3) névtelen tábornok (98) novella (1) nyár (4) nyaralás (2) nyárnyitó (3) oldboy (1) olvasás (1) ősz (2) őszinteség (1) otthon (3) óvoda (1) párkapcsolat (3) pasik (5) pest (2) picsa (1) Pittbull (2) politika (1) Pollen (9) pollen rockfesztivál (3) promi (1) pujárópörkölt (1) punk (2) puruttya (1) raj (1) rammstein (1) Ramone (4) randevú (1) régen (1) régi promisok (3) reklám (2) Rémarcú (3) remény (14) részegség (2) Rózsaszín Pitbull (1) rózsaszín pittbull (2) sakk (2) Sötétvölgy (1) suli (1) szabadság (2) szakítás (7) szanalmas (1) Szekszárd (6) szekszárdi keri (29) szentkoronaradio.hu (1) szeptember (1) szerelem (243) szerenád (1) szeretet (2) szex (2) szexuális zaklatás (1) szilveszter (7) szőke (1) szoptatás (1) születésnap (1) szülinap (4) szülők (3) szüreti (4) társkeresés (3) társkereső (1) tavasz (1) tél (1) természet (1) terv (1) tervek (1) Tesco (1) Tesócim (4) tesóm (5) teszt (2) tetoválás (1) tisztelet (1) titok (1) továbbtanulás (19) tv (2) udvarlás (1) újrakezdés (1) új srác (7) Ünnepek (2) úszó (1) úszóbajnok (1) utazás (1) vád (1) vágyak (1) válás (1) vallás (2) változás (1) vásárlás (2) vélemény (1) vers (4) vicc (1) videó (11) vihar (1) világvége (1) youtube (1) zaklatás (1) zene (11) zmne (2) zöldszemű (11) zoli (170) Zug (1) Címkefelhő

Abortusz

Patkááány 2009.01.23. 16:29

Réka (www.aboutagirl.blogol.hu) blogján (hol máshol? :) találtam egy érdekes témát, ami hosszú idő után megint elgondolkodtatott, bár szilárd állásfoglalásom van az ügyben. Ez pedig, ahogy a cím is mutatja, az abortusz. Gyilkosságnak számít? Vagy inkább életmentésnek? Az egyház (főleg a katolikusok, khm) a Bibliával tiltja, ugyanígy az emberek nagyrésze, és az erkölcsi morál is. De kérdem én: miért kellene megszülni egy szegény ártatlan gyermeket, amikor például az anya még kiskorú, vagy nem tudja eltartani, és a gyerek nélkülözésben nő föl? Vagy ha neadj' Isten nemi erőszak miatt esik teherbe valaki? Vagy egyszerűen csak mert "becsúszott", és az anyuka fél, hogy elveszíti miatta a párját, vagy esetleg nem tudnának rendesen megélni... véleményem szerint semmi értelme egy kisbabát csak azért megszülni, hogy utána húsz évig (plusz-mínusz X év) minden garast kuporgatni kelljen, hogy legalább egy pár új cipőt lehessen venni neki, mert a régiből már kilóg a lába ujja, vagy egy tábla csokit... gondolom észrevehető volt, hogy abortuszpárti vagyok, bár az is biztos, hogy az abortuszon átesett nők jó része (kb 70%) utána depresszióba esik, vagy legalábbis lehangolt lesz, gyötri a lelkiismeret-furdalás, és persze utána (főleg ha az első terhességet szakítják meg művi úton) nől a komplikációk száma. Ilyen például a koraszülés, méhen kívüli terhesség, egyebek. Neten, példuául google képkeresővel lehet találni képeket, amik ábrázolják, hogy hogyan végzik el az abortuszt, és vannak olyanok is, amiken látszik elég jól (legtöbb helyen az arányok is egész jól kivehetők, mert van valami konkrét viszonyítási tárgy) hogy hogyan is néz ki egy ilyen kioperált csecsemő. Én azt vallom, hogy az abortusz nem gyilkosság, mert az ilyen babák gyakorlatilag egy új esélyt kapnak arra hogy éljenek, és nem úgy kell leélni nekik 72 évet, hogy valakinek a tévedései voltak, vagy egy elszakadt óvszer végeredményei. Édesanyámnak két terhességmegszakítása volt (az első egy évvel azután, hogy megszülettem... és ne érezzem magam elrettentő példának :D, egy pedig Tesóm születése után egy évvel), én úgy vettem észre, hogy igazán lelkileg nem rázta meg a dolog. Nem vagyunk mélyen vallásosak, szüleim egyáltalán nem, Tesóm is csak annyira, hogy evangélikus gimnáziumba jár (ugye, te Antikrisztus?), szóval szerintem semmiféle akadálya nem volt. Anyám így döntött, és tudom, hogy ha megszületik a másik két kistesóm is (akikre egyébként sokat gondolok, hogy mi lett volna, ha...), anyagilag leroggyantunk volna. Most nem lenne számítógépünk, Tesómnak nem lennének márkás cuccai, nem lenne jó kocsink... szóval sokmindenről le kéne mondani, illetve le kellett volna. Persze most fölmerülhet a kérdés, hogy az anyagi javak megérik-e két "ember életét"? Hát ha abból indulok ki, hogy talán ők azóta már megszülettek egy másik testben, egy olyan környezetben, ahol jó körülmények között fel tudják nevelni őket, akkor igen. De most tényleg... nem jobb inkább elvetetni egy magzatot, minthogy utána valami tragédia történjen? Telis tele vannak a híradók pöcegödrökbe szült kisbabákkal, vagy olyan, általában egy évesnél fiatalabb gyerekekkel, akikkel a saját anyjuk végzett. Nem akarom senkire ráerőltetni a véleményem, sőt, kommentek formájában szívesen várok mindenféle hozzászólást, csak most leírtam, amit én gondolok erről a témáról. Hála a jó égnek, nem fenyeget az a veszély, hogy komolyan gondolkodnom kéne egy abortuszon, mert ugye egy gramm megelőzés jobb, mint egy kiló utólagos kezelés. Szóval fiúk, lányok, ésszel a hormonokkal! Ma már annyi módja van annak, hogy elkerüljük a nem kívánt terhességet... akik viszont a közeljövőben terveznek gyereket, azoknak sok szerencsét hozzá! :)

Egyébként ma jó kedvem van, suliba kivételesen érdemes volt bemenni, szétvisítottam az agyam. Szegény magyartanár kiakadt, hogy mit képzel a csapat jórésze magáról (pókerező srácok, vihogó lányok), nem tanulnak semmit, bejárnak melegedni meg hülyéskedni, pedig felnőttoktatáson vagyunk, mindenkinek van már szakmája, el lehet menni dolgozni, mert így csak az állam tart el minket az adófizetők pénzén... erre egyik hülyegyerek benyögte, hogy "persze, a gázt is miattunk zárták el!". Na akkor majdnem lefordultam a székről a röhögéstől! :) Így leírva nem akkora poén, de ott, órán... azt hittem, az agyam eldobom! Laci hozott árpát és kukoricát, így egy lyukasórában Emese beültette a megcsupaszított fikuszt, én pedig egy adag muskátlit és néhány kisebb virágcserepet. Csináltam már hozzá egy szép kis falragaszt a saját két kezemmel a matekfüzetbe, de Emese kérésére átjavítottam. Himnusz is lesz, április elsején meg szétszedjük az egész sulit... ha minden összejön, szó szerint. Egyébként meg hogy nem tanulok: oké, tudom, hogy kevés tantárgyam van (matek, irodalom, nyelvtan, töri, fizika, angol, infó), de akkor is! Két év alatt kell megtanulnunk azt az anyagot az érettségire, amit más (normálisak) négy év alatt... de 4,4 lett az átlagom most félévkor, szerintem az nem rossz. Persze faterom kitalálta, hogy hát még az érettségi tantárgyakat négyesről ötösre... mondtam neki, hogy rendben, meg tudom csinálni, de cserébe nem fog cseszegetni a piercing miatt. De merthogy ő ígyis-úgyis cseszegetni fog. Na gondoltam magamban, és meg ígyis-úgyis megcsináltatom. :) Mára ennyit! Akkor a témahozzászólásokat várom! Kellemes hétvégét mindenkinek!

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://patkaaany.blog.hu/api/trackback/id/tr166149520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

About a girl 2009.01.23. 21:08:07

Szeretem, ha elgondolkoztatom az embereket :) Nekem az a véleményem, hogy nagyon indokolt esetben (ha pl. rendellenesen fejlődik a gyerek) hasznos az abortusz, de egyébként nem. Ha valaki fiatalkorú/ nem tudja eltartani a gyerekét, akkor se vetesse el, mert sokan várnak babára. Szerintem.

deTo 2009.01.24. 17:32:14

Igaz, csak elég nagy procedúra egy gyerek örökbeadása/fogadása. Meg akik várnak, többnyire ők sem örökbefogadnak, hanem más megoldáshoz folyamodnak, pl. lombikbébi-program.

nyuszu 2009.01.24. 18:46:43

én abortusz párti vagyok... sajnos a múlt héten komolyabban el kellett gondolkodnom a dolgon, Deto Te tudod miért... szerencsére nem lett baj:D az, hogy sokan várnak babára...így is tele vannak az árvaházak... 20 év alatt nem is engednék senkit szülni:D ebbe most nem megyek bele mert 3 oldalas lenne a kommentár:Da lényeg így is benne van:D

nojmi 2009.01.24. 23:40:36

Hát Sziszi!Éreztem, hogy ma be kell ide olvasnom!:)Nehéz kérdés az abortusz helyessége, illetve nem helyessége(így szépen magyarosssssan:D)Talán Te tudod a legjobban, hogy nekem céljaim, vágyaim voltak, amibe egy kisgyerek nem fér bele!amikor terhes lettem, nem abortuszra gondoltam, hanem utáltam magamat, a Zolit, a terhességet, és mindent, ami elszakít az álmaimtól!:(Elgondolkodtam, hogy mi lett volna, ha nem leszek terhes, és egyre nyomasztott a tudat, hogy nekem babám lesz!aztán egy UH vizsgálatnál nem találták a kisagyát a babának, aminek hatására előtörtek az anyai ösztöneim!2 héttel későbbre kaptunk időpontot részletesebb vizsgálatra...a fene majd meg evett, annyira aggódtam, féltem, hogy azt, aki a pocakban növekszik, elveszíthetem, mielőtt magamhoz ölelhettem volna akár csak egyszer!Szerencsére nem lett semmi baj, tudod milyen frankó kiscsaj lett!:DHa újra csinálhatnám az egészet, akkor sem csinálnám máshogy!Van, amikor célszerű az abortusz, de én nem lennék rá képes!Tudod a knájtrájder Bszéken behozta egy abortusznak az UH-os felvételét, amit végignézetett velünk....megvan írott formában is a myvipes adatlapomon fent van, ha gondolod!Viszont van egy ismim, nagyon csórók, most volt egy éves a kislányuk...de nem is foglalkoznak azzal a kislánnyal!!!hálát adhatnának, mert beteg volt a baba, az anyja cigizett végig a terhesség alatt, meg amíg szoptatta!Volt egy daganat a kislánynak a vékonybelén, újszülöttként műtötték...most úgy néz ki, a csaj megint terhes!és ez kiakaszt!Én azt tanácsoltam neki, vetesse el!Ezt nem a szívem, hanem az eszem mondta, mert így se tudnak megélni!ráadásul egy gyerek törődést igényel....na meg tisztaságot!!!Magyarán én nem tudnám megtenni, de nem ítélem el azokat, akik megteszik! Bocsi, hogy hosszúra sikerült!

nojmi 2009.01.24. 23:41:57

Ja, azt elfelejtettem, hogy célok, vágyak így is maradtak, csak megkaptam mellé a legnagyobb kincset, amit ember kaphat, a kislányomat!a céljaimat meg ezután is meg tudom valósítani!;)

2009.01.26. 11:39:35

Khm. Ha az anyának megfordul a fejében az abortusz gondolata, akkor az azt jelenti, hogy nem akarja a gyereket. Most úgy őszintén: melyik gyerek szeretné úgy leélni az életét, hogy őt nem akarták, hogy azon gondolkoztak, hogy megölik. Én nem tudom. Vannak indokolt esetek, persze. Amikor elég magas a kockázata, hogy az anya belehal a szülésbe. De pl. hallottam egy olyan nőről, aki tudta, ha szül, akkor nem fogja túlélni. A férjének nem mondta el, és nagyon szerettek volna egy gyereket. Inkább vállalta a halált, csak hogy az a csöppség megszülethessen.

todella kaunis 2009.01.26. 20:18:36

Megtartanám, és szerintem a párom is. :)

deTo 2009.01.26. 20:43:52

Nyuszu: én megmondtam! :D Nojmi: téged megértelek, hogy ellenzed az abortuszt bizonyos esetekben, és tény, hogy Flórikáért megérte minden (szerintem). :) Zí: hát igen, vannak szélsőséges esetek. Lí: félbevágnád a tanulmányaidat te is és barátod is? Ismerek párt, akik így jártak... nem lett jó vége...

Janka 2009.01.27. 11:09:30

Na most jutottam el odáig, hogy el merjem olvasni ezt a posztot, ugyanis nálam is valami olyasmi volt, mint Annánál, bár ott a részleteket nem ismerem. :) Csak késett, én meg amilyen parás vagyok, teljesen kiakasztottam magam, hogy mi van, ha terhes vagyok, de ma reggel megjött, úgyhogy minden oké. ^^ Örülök egyébként, hogy ugyanazon a véleményen vagyunk, de őszintén szólva nem tudom, hogy vállaltam volna-e az abortuszt. Abszolút egyetértek azzal, hogy ne szüljön gyereket az, aki nem tudja eltartani. Szerintem minket is hazavágott volna, arról nem is beszélve, hogy egy olyan gyereket megtartani, akit eleinte nem akartak, nem a legjobb döntés... nyilván imádtam volna miután megszületett, de a keserűség amit okozott volna eleinte (és így is okozott a pánik amit a lehetőség keltett), benne és bennem is biztosan nyomot hagyott volna. Szeretnék gyereket, de nem most.

deTo 2009.01.27. 21:08:16

Szülés utáni depresszió... amikor az ifjú anya "rájön", hogy mostmár nincs több féktelen bulizás, pasizás, berúgás, hámból kirúgás, esetleg továbbtanulás... szóval a gyerekhez kell egy szellemi érettség is. Persze a felsoroltak között vannak olyanok, amiket lehet folytatni (lásd továbbtanulás), de egy részüket nem. Például én nem nagyon díjaznám, ha a fiatal anyuka eljárna még esténként a haverjaival sörözni, etc.

VámpírAngyal 2009.01.27. 22:00:54

Hmm ezen a kérdésen régebben is gondolkoztam már meg most is, hogy te szóba hoztad! Őszintén szólva, most tudnék írni egy csomó mindent, de a lényeg:egyszerűen nem tudnék dönteni, míg olyan helyzetben nem leszek, hogy rá leszek kényszerítve a döntésre!

deTo 2009.01.27. 22:10:54

Nehéz időkben nehéz döntéseket kell hozni... remélem ha ilyen adódik, jól döntesz majd. :)

VámpírAngyal 2009.01.27. 22:32:13

Nem hiszem, hogy ilyen adódni fog, mert ahhoz eléggé felelősségteljes vagyok:P

deTo 2009.01.28. 16:16:59

Az egy még jobb dolog. :)
süti beállítások módosítása